TILL BOKNINGEN
Bålsta Simklubb

Funderar ni på att börja i simskolan eller är ni nya i föreningen?
Bålsta simklubb är en ideell förening. Bålsta simklubb och Bålsta simhall är två olika saker. Simhallen drivs av kommunen och simklubben drivs av engagerade föräldrar. Allt arbete i simklubben görs ideellt och detta är en förutsättning för att vi ska kunna erbjuda simträning för alla åldrar och till ett så lågt pris som vi gör.

När man blir erbjuden en plats i någon av våra grupper i simskolan kan vi behöva hjälp av er föräldrar. Det innebär att man behöver hjälpa till under själva simundervisningen. Våra ungdomstränare med simmarbakgrund är dom som sköter träningsupplägget för gruppen. Men varje grupp behöver två "hjälpföräldrar" som kan hjälpas åt under träningarna. Man behöver inte ha simmarbakgrund eller någon idrottslig  bakgrund för att kunna hjälpa till.

Har du fler frågor angående vårt föräldraengagemang för grupper baddarna, pingviner och fiskar så kan du kontakta simskola@balstasim.se
Vill du börja simma med BSK?
Innan du anmäler dig till någon av våra grupper, så vill vi att du läser igenom infon om våra olika simgrupper. Då får du bättre förståelse för vilka olika nivåer vi har i klubben, och kan göra ett bättre val för dig eller ditt barn. Du hittar info om våra olika grupper här: Våra Grupper »

Vi har inget kösystem utan vi öppnar upp grupper för anmälan när det finns lediga platser. Det sker vanligtvis i början av varje termin. Så håll koll på vår hemsida.

Känner du sedan någon tveksamhet om vad som passar dig  eller ditt barn så är du välkommen att kontakta oss på simskola@balstasim.se

Bokning till samtliga grupper: Till bokningssidan

Simskolan

Boka din plats i Simskolan via vårt Bokningssystem. Följ länken nedan, och sedan klicka på "Steg 2. Grupper", så listar vi vilka grupper som är öppna för anmälan. Där ser man även hur många tillgängliga platser som är lediga. Finns det platser lediga i den grupp du är intresserad av så är det bara att följa instruktionerna för att logga in och boka.

Har du frågor om Simskolan är du välkommen att kontakta oss på simskola@balstasim.se.
Är du tävlingssimmare och vill börja simma hos oss? Skicka ett mejl till kansli@balstasim.se

Tävlingssimmare

Är du i början av din simmarkarriär, kanske en aktiv simmare från en annan förening men som flyttat till Bålsta, och vill göra en satsning på simträning i yngre tonåren, så får du gärna kontakta oss. Vi brukar inte ta in simmare direkt till våra tävlingsgrupper, men det beror givetvis på omständigheterna. Eller kanske en plats i vår teknikgrupp passar bättre. Även där är vi lite restriktiva med att komma in direkt utifrån, då vi behöver förstå vilken nivå du simmar på, men kontakta gärna vår chefstränare för att ta en dialog, kansli@balstasim.se.

Crawlkurs för vuxna
Kolla in vår sida för crawlkurs och träningsgrupp för vuxna.

Masters

Är du sugen på att simma med lite mer rutinerade människor (åldersmässigt sett), och känner att du har bra koll på simning? Kanske är du fd tävlingssimmare, tävlar i triathlon, eller har tagit dig igenom någon crawlkurs eller två. I så fall kan vår Mastergrupp vara något för dig. Är du intresserad så får du gärna höra av dig till oss på kansli@balstasim.se

Guldsponsor
Bronssponsorer